U ime Allaha, Milostivog, Samilosnog
Sva hvala i zahvala pripadaju samo Allahu, Gospodaru svjetova i neka je salavat i selam na najčasnijeg od poslanika i vjerovjesnika, Muhammeda sina Abdullaha, na njegovu očišćenu familiju i sve one koji ih u dobru slijede do Sudnjeg dana. A onda:
U zadnjem članku smo površno govorili o dvije vrste teuhida (monoteizma). Sada ćemo to detaljnije objasniti.
Da bi dublje shvatili značenje prve vrste teuhida moramo obrazložiti dva aspekta.
Prvi označava spoznaju Uzvišenog ALLAHA.
Kako spoznajemo Uzvišenog ALLAHA i ko je taj koji nam to omogućuje?
Drugi se bavi Allahovim imenima i svojstvima, pomoću kojih spoznajemo Uzvišenog ALLAHA.
UzvišenI ALLAH nam se sam predstavio i dozvolio da ga spoznamo. Da ON to nije htio mi ga nikada ne bi spoznali. Da nam se nije „predstavio“ mi ne bi uspjeli da saznamo bilo šta o NJEMU.
Nesumnjivo jasno i osnovno pravilo koje smo shvatili i u koje moramo vjerovati glasi: Nijedno stvorenje ne može opisati Uzvišenog ALLAHA niti shvatiti Njegovo biće.
Nijedno čulo ga ne može dohvatiti.
ON nije materija niti tijelo u bilo kojem smislu NJEGOVIH stvorenja, stvorenja koja razumiju samo dio onoga što vide, i zbog toga nije moguće da GA opišu.
Zato ne postoji ništa slično Uzvišenom ALLAHU i ON nam to jasno govori:
لَّا تُدْرِكُهُ الْأَبْصَارُ وَهُوَ يُدْرِكُ الْأَبْصَارَ ۖ وَهُوَ اللَّطِيفُ الْخَبِيرُ [٦:١٠٣]
(prevod značenja)
Pogledi ne dopiru do Njega a On dopire do pogleda. On je dobro upućen u sve. 6.103
Spoznali smo Uzvišenog ALLAHA bez upotrebe naših čula.
Kako nam je Uzvišeni ALLAH omogućio da Ga spoznamo?
To se dogodilo na dva načina ili putokaza.
Prvi je prirodna vjera (fitra) tj. svaki čovjek to ima ugrađeno od rođenja i duboko u sebi vjeruje u Uzvišenog ALLAHA,
a drugi je putem NJEGOVIH znakova (ajeta).